Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op huisartsen.startpagina.nl

steken in de borst

angela
31 Jan, 2008 23:46

hoi mijn naam is angela en ben 28 jaar ik heb de laaste tijd veel last van steken op de borst wat door straalt naar mijn linkerarm en doorstraalt tussen de schouderbladen ik hoef maar op teb staan van de bank en heb direct hartkloppingen en ben heel erg moe, de laatste drie dagen heb ik ook nog eens last gekregen van opgezette en vermoeide armen en benen.

Mijn dokter zegt je bent jong er is niks aan de hand op jouw leeftijd kan zoeites nog niet, zonder mijn dokter kan ik geen onderzoeken krijgen in het ziekenhuis.

wie kan mij helpen, ik moet weten wat ik moet en kan doen.

doordat ik er nu alleen nog maar meer stil bij sta, krijg ik zelfs meer klachten wat veroorzaakt wordt door angst

groetjes angela

Bewerkt 31 Okt, 2013 09:33
esther
06 Feb, 2008 10:11

Hoi angela ik zit nu al drie dagen thuis met het zelfde probleem. ik slaap bijna constant en heb erg last van mijn borstkas en duizeligheid. ik heb nu zelfs een nacht van 17 uur op mijn naam staan. de huisarts zegt dat het hyperventilatie is alleen ik geloof dat niet zo. want dan zou het toch over moeten gaan. maar ja zonder huisarts geen verwijzing naar het ziekenhuis, ik probeer wel mijn dagelijkse dingen te doen maar gister boodschappen doen betekende weer drie uur slapen!

succes!!

esther

gast
16 Feb, 2008 13:33

Wat is precies je angst Angela?..

Waarom denk je dat het geen hyperventilatie is Esther?.

Groet,

gast

esther
17 Feb, 2008 12:41

Nou inmiddels weet ik zeker dat het geen hyperventilatie is maar het syndroom van tietze! wijs advies luister eerst naar je luif dan naar de arts! zit nu aan de diclofinac drie maal daags en zal dit nog lange tijd moeten doen!

gast
18 Feb, 2008 11:47

Hoi Esther,

Gelukkig weet je nu wat het is, alhoewel ik me moeilijk kan voorstellen dat

iemand die veel slaapt, moe is en daarnaast duizelig en pijnlijke borstkas heeft de diagnose hyperventilatie krijgt.

Hyperventilatie is een verkeerde manier van ademhalen.

Beterschap.

Peet
18 Jun, 2008 16:53

Hallo Angela,

Ook al is het half juni, ik wilde toch nog reageren.Want ik heb dat syndroom ook gehad en heel toevallig in dezelfde tijd! Op de gekste momenten kwam het opzetten.Maar gelukkig is het al enige tijd rustig. En lijkt het of het een winter kwaal is.Gaat het bij jou ook beter?

Groeten Peet.

Ryan
28 Jun, 2008 12:23

Dat een dokter zegt “”op jouw leeftijd kan zoiets nog niet“”….dat snap ik even niet….hoeveel mensen van 18 jaar blijven er dood liggen op een voetbalveld met een infarct……weinig…maar het gebeurt WEL.

Vreemd.

Linda
09 Jul, 2008 17:28

Als je dokter er niks mee doet..

Loop je gewoon op een avond de EHBO binnen en zeg je dat je die klachten hebt.

Dan helpen ze je echt wel!

ronald
22 Feb, 2009 21:10

hi,

angst is altijd een slechte raadgever. Ik heb ook, sinds, kort krampen rondom het hart. Teweten dat het hart een grote spier is heb ik het gevoel daar spierpijn te hebben. Ik wil ook naar de huisarts toe om een check te laten doen.

sterkte!

xRonald

mnorder81
05 Jun, 2009 20:15

hoi,

ik ben nu 27 en heb al sinds mijn 18e hyperventilatie.

de symptomen die angela heeft lijkt wel degelijk op hyper.

mijn aanvallen zijn nu totaal anders dan 18 jaar geleden het geval was en daardoor krijg je de angst iets te hebben wat niet goed is.

mijn aanvallen op dit moment beginnen met klamme handen en voeten, daarna licht in het hoofd en benauwdheid (waarschijnlijk komt dat omdat je dan weet dat het er aan komt).

dat gaat een half uur door met pijn op de borst en schouder en arm klachten links.

daarna ben je zo bek af als de pest.

bij hyper is het idd zo dat je verkeerd ademt maar vergeet niet dat de adrenaline door je lijf heen schiet en je onbewust spieren aanspant (vandaar de pijn op de borst en arm etc je verrekt deze als het ware)

ik ben vaak zelfs te moe na zo'n aanval om te gaan praten en das af en toe niet prettig.. vooral als je b.v. op visite zit of dat je ze hebt.

ik heb normaal wel aardig mijn bekkie parraat maar op zo'n moment ben ik zo stil dat het mensen wel opvalt en gelukkig zijn ze er allemaal van op de hoogte.

ht grootste nadeel aan hyper is dat het verdomd veel op een hartaanval lijkt en je daarom niet zo snel de angst kwijtraakt en je er heel lang mee blijft lopen.. kijk naar mij.. als ik wat aan me hart had gehad op mijn 18e toen ik de angst ook al had, was ik allang dood geweest.

het probleem hierdoor is , dat je nooit echt weet of het zo ver is dat je moet gaan bellen voor een ambulance.

dit is de reden waarom je hier niet makkelijk vanaf komt.

ik heb trouwens de afgelopen 9 jaar nit continu last gehad.. tis nu weer terug gekomen door prive omstandigheden.

personen met hyper weten dat als ze lekker in hun vel zitten last van de hyper hebben, maar zodra de aanval er is komt de angst weer op b.v. een hartaanval.

ik heb een bloedruk meter aangeschaft en mijn bloeddruk is normaal rond de 115 om 80 maar bij een aanval schiet hij naar 135 om 89. daar gaat je adrenaline dus.

ben je bezig dan merk je het niet om.. maar gebeurt het terwijl je in rust zit.. tja dan maak je je zorgen..

ze hebben bij mij al alles gecontroleerd en nog dringt het niet voor de 100 procent tot je door. je weet achter in je hoofd namelijk dat er genoeg mensen zomaar dood vallen zondar dat ze ook maar ergens last van hebben.

ga altijd met dit soort klachten naar de arts.. pak niet zomaar een zak om in te ademen want dat maakt het b.v. bij mij alleen maar erger.

zorg dat je altijd sigaretten, lollie's of kaugom bij je hebt.. daardoor ga je al beter ademen.. klinkt raar maar helpt wel.

onthoud het gevaren drie hoek : stres—- lichamelijke klachten —– ojee (angst)

zodra je de lichamelijke klachten heb.. moet je al wat gaan doen om je rustig te houden… b.v. de lolies of ren twee keer de trap op en neer…

tis echt geen pretje alhoewel sommigen er echt makkelijk over doen..

ik ben me vaste baan kwijt geraakt door dit.. mijn baas dacht er ook te luchtig over…

hb je er last van.. schaam je er niet voor en zeg het tegen iedereen… op het moment van een aanval helpt het vaak niet dat je veel mensen om je heen krijgt die denken je te helpen.. je krijgt het hierdoor alleen maar benauwder… geef aan dat ze je gewoon met rust moeten laten als er wat is.. of of ze dan een stukje met je gaan lopen… niet veel mensen natuurlijk maar wel 1 die je in de gaten houdt.

ik dacht… geef maar wat info.. misschien wel handig… maar onthoudt wel.. hyper heeft veel klachten.. de 1 heeft hier last van en de ander van iets anders..

hoop dat sommigen van jullie er wat aan hebben.. groetjes